Skip to main content
Hero green

Team Lead Customer Service till Conaxess

Är du erfaren inom Customer Service och gillar att kombinera operativt arbete med att stötta och koordinera ett team? Vill du vara med och forma en ny roll på ett företag med välkända varumärken och en inkluderande kultur? Då kan detta vara din nästa utmaning!

Gazella Supply Chain rekryterar nu en Team Lead Customer Service till Conaxess Trade i Sundbyberg.

Om rollen

Som Team Lead Customer Service arbetar du tätt tillsammans med ditt team och är en viktig del i det dagliga arbetet. Rollen innebär att du både själv utför alla sedvanliga uppgifter inom kundservice och samtidigt arbetsleder teamet genom att koordinera, prioritera och stötta i vardagen. Du arbetar operativt med allt från orderhantering till att lösa reklamationer och komplexa ärenden, samtidigt som du hjälper till att utveckla arbetssätt och processer för att höja kvalitet och effektivitet.

Du får möjlighet att vara med och forma din roll och bidra till förbättringsarbete inom kundserviceområdet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Arbetsleda, stötta och coacha teamet i det dagliga arbetet
  • Koordinera och prioritera arbetsuppgifter inom kundservice
  • Självständigt arbeta operativt med alla sedvanliga uppgifter inom kundservice, såsom orderhantering, reklamationer och kundärenden
  • Arbeta med nyckeltal och mål samt följa upp och analysera resultat
  • Driva förbättringsarbete kring processer, rutiner och kvalitet
  • Vara delaktig i förändringsprojekt inom organisationen

Din profil

Vi söker dig som har:

  • Minst 5 års erfarenhet av arbete inom Customer Service, med dokumenterad förmåga att arbeta självständigt
  • Tidigare erfarenhet av arbetsledning eller koordineringsansvar inom kundsupport/kundtjänst, gärna från FMCG och/eller HealthCare
  • Vana av att arbeta mot tydliga mål och följa upp nyckeltal
  • Erfarenhet av att hantera reklamationer och komplexa ärenden
  • Mycket god datorvana
  • Erfarenhet av process- och kvalitetsförbättring inom kundservice
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

  • Dynamics AX och/eller D365F&O
  • Förändringsarbete och att stötta team genom förändringar

Personliga egenskaper

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är:

  • Strukturerad, serviceinriktad och proaktiv
  • Lösningsorienterad och tydlig i din kommunikation
  • Engagerad och lyhörd
  • Trygg och självsäker med god självinsikt
  • Bra på att motivera och stötta andra
  • En lagspelare som ser helheten i beslut och agerande
  • Prestigelös med glimten i ögat. Du kan kombinera humor med professionalism och trivs i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik
  • Förmögen att prioritera och fatta beslut även under press

Vad Conaxess Trade erbjuder

Hos Conaxess Trade blir du en del av en inkluderande och trivsam arbetsmiljö med härliga kollegor. Företaget erbjuder bland annat:

  • Möjlighet att påverka utformningen av en ny roll
  • Fräscha lokaler centralt i Sundbyberg
  • Friskvårdsbidrag
  • Kollektivavtal

Ansökan

Vi intervjuar kandidater löpande – skicka in ditt CV redan idag! Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på GazellaSupply Chain Klara.stenqvist@gazella.se .